Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Pedagogika, psychologia » Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim, tom 3
Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim, tom 3

Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim, tom 3

Koszt wysyłki: od 10,00 zł

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

rok wydania: 2023

autor: Krystyna Chałas

ISBN: 978-83-67586-27-6

format: 170 x 240 (prawa twarda)

ilość stron: 200

Cena: 30,00 zł

Ilość: egz.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)


____________________________

Spis treści

Wstęp
Introduction

Część I.
TEORETYCZNE PODSTAWY GODNOŚCI
I. Filozoficzne i antropologiczne podstawy godności człowieka – osoby
1. Osoba podmiotem i przedmiotem kształcenia akademickiego
2. Godność człowieka w świetle dyscyplin naukowych
3. Rodzaje godności
   3.1. Godność osobowa i jej miejsce w różnych wymiarach życia i funkcjonowania człowieka
   3.2. Godność osobowościowa
   3.3 Godność osobista
   3.4. Godność zawodowa
4. Godnościowy charakter egzystencji człowieka
II. Pedagogiczny aspekt godności – godność w procesie kształcenia szkolnego
1. Dynamiczny aspekt godności – godność jako dar i zadanie
2. Godność jako cel, zadanie i treść w pracy pedagogicznej nauczyciela w procesie wychowawczo-dydaktycznym
3. Wychowanie moralne ucznia czynnikiem warunkującym rozwijanie godności osobowościowej
4. Użyteczność godności w relacjach nauczyciel – uczeń
5. Wartość godności w programie wychowawczo-profilaktycznym szkoły

Część II.
GODNOŚĆ W PROCESIE KSZTAŁCENIA AKADEMICKIEGO PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI
I. Godność w funkcjach uniwersytetu katolickiego
1. Miejsce i funkcja godności w misji uniwersytetu
2. Godność w funkcji wychowawczo-formacyjnej
3. Godność w funkcji dydaktycznej
4. Godność przedmiotem badań pedagogicznych
II. Nauczyciel akademicki wobec wartości godności
1. Wielowymiarowość godności nauczyciela akademickiego i jej implikacje pedagogiczne
2. Godność osobowa punktem wyjścia w pracy nauczyciela ze studentami
3. Godność a posłannictwo nauczyciela akademickiego
4. Szczegółowe zadania nauczyciela akademickiego wobec studentów – przyszłych nauczycieli w świetle wartości godności
5. Rozwijanie godności osobowościowej przyszłych nauczycieli w perspektywie sukcesu w pracy zawodowej
III. Student/przyszły nauczyciel – wobec godności i w drodze do godności
1. Integracja godności osobowej i osobowościowej punktem wyjścia w procesie studiowania
2. Zaangażowanie w poszanowanie i rozwijanie godności jako nadrzędny cel i zadanie studenta
3. Obszary poszanowania godności osobowej i rozwijania godności osobowościowej w przyszłej pracy pedagogicznej –
    elementem programowym w kształceniu akademickim
4. Godność strukturalnym elementem autorytetu nauczyciela
IV. Wspólnota nauczyciel akademicki – student na trajektorii odkrywania wartości godności i jej urzeczywistniania
1. Specyfika wspólnoty nauczyciel akademicki – student/przyszły nauczyciel w świetle godności
2. Godność we wspólnych obszarach pracy nauczyciela akademickiego i studenta
3. Drogi wspólnego poszanowania godności osobowej i rozwijania godności osobowościowej
4. Uzdalnianie do przyjęcia prawdy o godności i przejawiania postaw progodnościowych zadaniem nauczyciela akademickiego
    i studenta/przyszłego nauczyciela

Zakończenie
Bibliografia

 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.


Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu