Książka pod redakcją Katarzyny Jagielskiej stanowi zbiór interesujących i inspirujących zagadnień wartościowych dla eksplorowania i poszerzania pól naukowo-badawczych oraz priorytetowych dla pedagogicznego dyskursu. Aktualność tematyki poruszana w poszczególnych artykułach wynika z wrażliwości autorów na dynamikę zmian oraz wyłaniające się coraz to nowe perspektywy, konteksty czy potrzeby na rozpoznawanie bądź odczytywanie na nowo, znaczących dla rozwoju pedagogiki obszarów badawczych. Książka ta stanowi ważne uzupełnienie dotychczasowego dorobku pedagogiki w zakresie reinterpretacji oraz ponownego odczytania kategorii wyróżnionych przez
autorów poszczególnych artykułów.
z recenzji prof. zw. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego
Opracowanie pod red. Katarzyny Jagielskiej wychodzi naprzeciw wyzwaniom współczesnej pedagogiki. Podjęty dyskurs naukowy nad zaprezentowanymi zagadnieniami jest ważny i znaczący (…). Godny pochwały jest dobór artykułów, które rzeczywiście stanowią poważne wyzwanie edukacyjne dla wychowawców i rodziców (…). Recenzowana publikacja jest cenna od strony poznawczej i może być inspiracją dla wielu młodych badaczy pedagogów przy tworzeniu nowych projektów badawczych. Książka może być adresowana do rodziców oraz wychowawców, którym leży na sercu nie tylko dobro dzieci i młodzieży, ale też dobro własne (praca nad sobą, pogłębianie swoich kompetencji).
z recenzji dr. hab. Bogdana Stańkowskiego, prof. AIK
_________________________
Spis treści
Wstęp
Marek Siwicki
Pomiędzy jednością i różnorodnością. Istota nowego w humanistyce
Norbert G. Pikuła
Poczucie sensu życia jako potrzeba egzystencjalna współczesnego człowieka
Joanna M. Łukasik
Rozwój osobisty nauczyciela
Anna Mróz
Wspieranie nauczycieli jako kategoria znacząca w dyskursie pedeutologicznym
Katarzyna Jagielska
Znaczenie wsparcia udzielanego przez nauczycieli w procesie konstruowania karier edukacyjno-zawodowych uczniów
Paulina Koperna
Mężczyzna nauczyciel edukacji przedszkolnej – kategoria nieobecna w dyskursie akademickim w Polsce
Paulina Karp
Metody aktywizujące w powszechnej edukacji muzycznej
Jerzy N. Grzegorek
Teatr ruchu umownie ewidentnego – inkluzja i animacja kultury tanecznej osób (nie?)pełnosprawnych. Między kulturą artystyczną a pedagogią tańca
Sylwia Galanciak
Telenowela jako przestrzeń normatywnego dyskursu społecznego i wehikuł ideologii
Klaudia Markowska
Mikrotransakcje w grach komputerowych zagrożeniem dla rozwoju dziecka
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.