Strona główna » Pedagogika, psychologia » Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim, tom 2
Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim, tom 2
Nowość

Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim, tom 2

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 15,00 zł
Przesyłka pocztowa priorytetowa - 10,00 zł
InPost Paczkomaty24 - 12,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Przesyłka elektroniczna - 0,00 zł

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

rok wydania: 2021

autor: Krystyna Chałas, Stanisław Dziekoński, Witold Starnawski

podtytuł: Prawda w kształceniu przyszłych nauczycieli

ISBN: 978-83-66812-30-7

format: 170 x 240 (twarda oprawa)

ilość stron: 280

Cena: 34,00 zł

Ilość: egz.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)
Podjęta w publikacji tematyka, której myślą przewodnią jest szukanie prawdy, uważam za bardzo aktualną i ważną przede wszystkim dlatego, że została ujęta wyjątkowo: prawda w aspekcie filozoficznymi, pedagogicznym, antropologiczne podstawy prawdy o człowieku i wartość prawdy w procesach kształcenia.
fragment z recenzji ks. prof. dr. hab. Zbigniewa Marka

Recenzowaną pracę uważam za cenny przykład analizy podstaw teoretycznych i filozoficznych oraz przyjętych instytucjonalnie założeń  pracy uniwersytetu (ze szczególnym uwzględnieniem uniwersytetu katolickiego). W różnych swoich zakresach może ona stanowić przyczynek do procesu studiowania, zwłaszcza studentów kierunków pedagogicznych, przedmiot namysłu dla nauczycieli akademickich oraz inspirację dla obu tych grup w dynamizowaniu własnego działania, ukierunkowanego na poszukiwanie prawdy i czynienie z niej pożytku w praktyce (między innymi wychowawczej).
fragment z recenzji dr hab. Lucyny Dziaczkowskiej

______________________________________

Spis treści

Wstęp
Część I
PRAWDA W ASPEKCIE FILOZOFICZNYM I PEDAGOGICZNYM
I. Filozoficzny aspekt prawdy

1. Prawda poznawcza
2. Prawda ontyczna
3. Prawda osobowa
4. „Zaangażowanie” w prawdę
5. Kwestionowanie i odrzucanie prawdy
   5.1. Nieklasyczne definicje prawdy
   5.2. Kwestionowanie poznawalności prawdy
   5.3. Kwestionowanie własności prawdy
   5.4. Subiektywizm
   5.5. Postmodernistyczne gry zamiast prawdy
   5.6. Post-prawda
II. Pedagogiczny aspekt prawdy
1. Dynamiczny aspekt prawdy – poszukiwanie i posiadanie prawdy
2. Rozwój i doskonalenie człowieka w relacji do prawdy
3. Nieprawda i kłamstwo
4. Tworzenie wspólnoty – społeczny wymiar prawdy
5. Prawda a kultura
6. „Symfonia prawdy” – pluralizm i tolerancja
7. „Użyteczność” prawdy
8. Prawda w szkole
Podsumowanie

Część II
KOŚCIÓŁ KATOLICKI JAKO PODMIOT ROZEZNANIA PRAWDY O CZŁOWIEKU I JEGO WYCHOWANIU

I. Od obrony prawdy o człowieku do pełnej formacji osobowej
1. Przezwyciężanie redukcjonistycznych poglądów na człowieka
2. Prawda o osobie ludzkiej u podstaw wychowania
3. Wychowanie do odkrywania podstawowych wartości życia ludzkiego
II. „Animal sociale” w odkrywaniu prawdy o człowieku
1. Wychowanie do respektowania sprawiedliwego porządku społecznego
2. Pomoc w odkrywaniu powołania do twórczego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym
3. Formowanie postawy odpowiedzialności za budowanie „cywilizacji miłości”
Podsumowanie

Część III
WARTOŚĆ PRAWDY W PROCESIE KSZTAŁCENIA AKADEMICKIEGO PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI
I. Prawda w funkcjach uniwersytetu katolickiego

1. Miejsce i funkcja prawdy w misji uniwersytetu
2. Prawda w misji katolickiego uniwersytetu
3. Funkcja prawdy w życiu podmiotów kształcenia akademickiego
II. Nauczyciel akademicki wobec prawdy
1. Prawda o człowieku (osobie) punktem wyjścia w pracy nauczyciela ze studentami
2. Prawda a posłannictwo nauczyciela akademickiego
3. Wielowymiarowość prawdy i jej implikacje pedagogiczne w pracy akademickiej
4. Szczegółowe zadania nauczyciela akademickiego kształcącego przyszłych nauczycieli w świetle wartości prawdy
III. Student (przyszły nauczyciel) wobec prawdy i w drodze do prawdy
1. Integracja prawdy o osobie i prawdy o sobie punktem wyjścia w procesie studiowania
2. Zaangażowanie w poszukiwania i okrywanie prawdy jako nadrzędny cel (zadanie) studenta
3. Obszary poszukiwania (poznawania) prawdy w przyszłej pracy pedagogiczne
IV. Wspólnota nauczyciel akademicki – student na trajektorii odkrywania, głoszenia prawdy i służby prawdzie
1. Specyfika wspólnoty nauczyciel akademicki – student (przyszły nauczyciel)
2. Obszary wspólnego odkrywania prawdy
3. Drogi wspólnego odkrywania prawdy
4. Uzdalnianie do przyjęcia prawdy zadaniem nauczyciela akademickiego i studenta (przyszłego nauczyciela)
5. Służba prawdzie jako zadanie akademickie w kształceniu przyszłych nauczycieli
Podsumowanie

Zakończenie
Bibliografia

 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.


Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu