1 » 2 » Zaburzenia procesów regulacji integracji sensorycznej3

Kontakt

Statystyka

  • Ilość promocji: 0
  • Ilość nowości: 8
  • Aktualnie klientów na stronie: 1
  • Sklep odwiedziło: 137941 klientów
Zaburzenia procesów regulacji integracji sensorycznej
Nowość

Zaburzenia procesów regulacji integracji sensorycznej

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Przesyłka pocztowa priorytetowa - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

rok wydania: 2018

autor: Izabela Bieńkowska

ISBN: 978-83-66084-03-2

format: B5 (160 x 230)

ilość stron: 176

Cena: 24,00 zł

Ilość: egz.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)
Monografia pt. Zaburzenia procesów regulacji integracji sensorycznej (wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) autorstwa Izabeli Bieńkowskiej, stanowi kompendium wiedzy teoretyczno-empiryczno-metodycznej w zakresie wspomagania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Książka została podzielona na cztery doskonale uzupełniające się części, w których Autorka w sposób jasny, czytelny i przejrzysty omawia podstawowe zagadnienia wpisujące się w problematykę specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka. Część pierwsza, zawiera analizy i refleksje w zakresie rozwoju dziecka do dziesiątego roku życia. Autorka odnosi się tu m.in. do funkcjonowania społeczno-emocjonalnego oraz fizyczno-motorycznego dziecka. Analizuje także środowisko wychowawcze, które ma niebywały wpływ na rozwój dziecka. Część druga monografii, poświęcona została szczegółowej analizie integracji sensorycznej. Autorka podejmuje w niej dyskusję w zakresie przyczyn powstawania zaburzeń, ich charakterystyki i klasyfikacji, a także diagnozy i terapii SI. Doskonałym uzupełnieniem jest bardzo bogaty wykaz deskrypcji metod wspomagających rozwój dziecka, w tym dziecka z różnego rodzaju zaburzeniami. Część czwarta, stanowi opis wyników przeprowadzonych badań. Autorka obrała kwantytatywno-kwalitatywne podejście badawcze, w którym wiodącym uczyniła podejście ilościowe. Podejście jakościowe (dwa indywidualne przypadki) stanowi dopełnienie badań sondażowych. Całość opracowania zamyka zakończenie z wnioskami i autorefleksją Autorki. Monografia Izabeli Bieńkowskiej, stanowi znakomity materiał w zakresie wspomagania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, który nie tylko wypełni lukę na rynku wydawniczym, ale z całą pewnością wspomoże nauczycieli pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Również studentom studiów pedagogicznych, posłuży jako przewodnik metodyczny w przyszłej pracy zawodowej.

prof. UKSW dr hab. Małgorzata Przybysz-Zaremba
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

_______________________________________________

Spis treści

Wstęp

Część I
Rozwój dziecka do 10 roku życia w zakresie funkcjonowania społeczno-emocjonalnego, fizyczno-motorycznego oraz poznawczego

Środowisko wychowawcze
Sfera społeczno-emocjonalna
Rozwój fizyczny i motoryczny
Rozwój poznawczy

Część II
Integracja sensoryczna

Przyczyny zaburzeń
Podział i charakterystyka zmysłów
Poziomy rozwoju integracji sensorycznej
Proces przetwarzania bodźców
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego
Zaburzenia regulacji przetwarzania sensorycznego w wybranych jednostkach chorobowych
Klasyfikacja diagnostyczna zaburzeń SI
Diagnoza i terapia SI
Terapeuta SI

Część III
Wybrane metody wspomagające rozwój dziecka

Kinezjologia edukacyjna – ćwiczenia Paula i Gail Dennisonów
Koncepcja Marianne Frostig
Metoda Bon Depart i jej polska modyfikacja (Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz)
Metoda Gleena Domana
Metoda Opcji B. i S. Kaufmanów
Metoda Petö – Conductive Education (CE)
Metoda Porannego Kręgu Hedwig Abel
Metoda Vojty
Program Aktywności Marianny i Christophera Knillów
Ruch rozwijający dla dzieci Weroniki Sherborne
Sala Doświadczeń Świata – Snoezelon
Stymulacja (poli)sensoryczna
Stymulacja zmysłów C.H. Delecato
System percepcyjno-motoryczny N.C. Kepharta
Usprawnianie neurozwojowe – NDT-(Metoda Berta i Karel)Bobath
Podsumowanie części teoretycznej

Część IV
Badania własne

Cel badań
Schemat organizacji i przebiegu badań. Dobór próby
Analiza badań
Indywidualne przypadki

Zakończenie z autorefleksją
Bibliografia

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Napisz recenzję

Oprogramowanie sklepu shopGold.pl