Publikacja dostępna do ściągnięcia w zakładce "Do pobrania"
Edukacja jest niewątpliwie jednym z podstawowych czynników zarówno integracji społecznej, jak i marginalizacji. Z jednej strony posiada bowiem niewyczerpane środki wspierania człowieka w jego rozwoju oraz doświadczania poczucia sukcesu i życia we wspólnocie, z drugiej natomiast stwarza przestrzeń dla niepowodzeń, rezygnacji, bezradności i dezintegracji społecznej. Niniejsza publikacja pt.: Kategorie (nie)obecne w edukacji resocjalizacyjnej, penitencjarnej i postpenitencjarnej skoncentrowana została przede wszystkim na optymalizacji procesu kształcenia i dokształcania, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczeń osób przebywających w instytucjach resocjalizacyjnych. Jednocześnie wydaje się, że ten obszar dyskusji jest często pomijany w debatach, badaniach i analizach naukowych.
Oprócz przedstawienia głównych założeń i uwarunkowań społeczno-prawnych systemu edukacyjnego osób niedostosowanych społecznie tematyka monografii oscyluje również wokół wyzwań, jakie stoją wobec pedagogiki jako dyscypliny naukowej, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki resocjalizacyjnej i penitencjarnej.
(ze Wstępu)
___________________________
Spis treści
Wstęp
Część I
Filozoficzne i etyczne podstawy resocjalizacji
Jolanta Kraśniewska
„Logika serca” w resocjalizacji
Aleksander Posacki
Projekt „analizy egzystencjalnej” w teorii i praktyce resocjalizacji
Joanna Wnęk-Gozdek
Rozwijanie wdzięczności u młodzieży szansą na resocjalizacyjną zmianę
Paulina Hornik
Wolontariat hospicyjny w kontekście procesu resocjalizacji
Część II
Przygotowanie do życia w społeczeństwie poprzez edukację osób skazanych
Olga Wyżga
System edukacji dla osób skazanych w Polsce
Gertruda Wieczorek, Martha Kaznowski
Nauczanie i dokształcanie skazanych odbywających karę pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Wojkowicach
Magdalena Lubińska-Bogacka
Edukacja i readaptacja społeczna – czynniki przygotowujące skazanych recydywistów do życia na wolności
Małgorzata Turczyk, Justyna Kusztal
Prawo dziecka do kontaktu z rodzicem odbywającym karę pozbawienia wolności w zakładzie karnym jako kategoria prawna i (nie)obecna kategoria pedagogiki resocjalizacyjnej
Karolina Chorąży
Kontakty skazanych z rodziną w resocjalizacji penitencjarnej w świetle regulacji prawnych i wyników przeglądu systematycznego literatury
Małgorzata Piasecka, Karolina Piątek
Wzmacnianie zasobów osób pozbawionych wolności z zaburzeniami uprawiania hazardu w perspektywie podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach
Część III
Znaczenie edukacji w procesie readaptacji i pomocy postpenitencjarnej
Sabina Prejsnar-Szatyńska
Edukacja w procesie readaptacji skazanych. Zadania Kuratorskiej
Służby Sądowej
Aleksandra Zając
Interdyscyplinarne podejście kuratorów sądowych ds. karnych wobec problemów readaptacyjnych
Paulina Bąbol
Wspieranie rodzin doświadczających skutków izolacji penitencjarnej przez małopolskie Stowarzyszenie Probacja
Slavomír Laca, Thlic.Peter Laca
Možnosti resocializace osob bez domova v Azylových domech v Praze
Marta Kaznowski, Gertruda Wieczorek
Organizacje pozarządowe udzielające pomocy postpenitencjarnej w Polsce
Magdalena Lubińska-Bogacka
Arteterapia w edukacji i terapii młodzieży niedostosowanych społecznie
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.