Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Pedagogika, psychologia » Preferencje wychowawcze rodziców uczniów w młodszym wieku szkolnym
Preferencje wychowawcze rodziców uczniów w młodszym wieku szkolnym

Preferencje wychowawcze rodziców uczniów w młodszym wieku szkolnym

Koszt wysyłki: od 10,00 zł

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

Cena: 26,00 zł

Ilość: egz.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)
Znaczenie rodziny w życiu człowieka jest niepodważalne. Dla prawidłowego rozwoju emocjonalnego i społecznego niezbędne jest wychowanie w atmosferze miłości i bezpieczeństwa. To rodzice nadają kierunek wychowaniu, tym samym przygotowując swoje potomstwo do samodzielnego życia w społeczeństwie. W tym kontekście wyjątkowego znaczenia nabierają preferencje wychowawcze rodziców. Przekonania i poglądy rodziców dotyczące wychowania dzieci, które stanowią podstawę oddziaływań wychowawczych, mają znaczenie dla prawidłowego procesu wychowania mającego miejsce w rodzinie.


________________________________


Spis treści

Wstęp

Rozdział I
Wychowanie wobec przemian rodziny

1. Wokół zasadniczych pojęć rozprawy
   1.1. Wychowanie i socjalizacja
   1.2. Rodzina – problemy definicyjne
2. Zarys zmian rodziny na tle historycznym
   2.1. Rodzina epoki preindustrialnej
   2.2. Rodzina epoki industrialnej
   2.3. Rodzina postindustrialna
3. Rodzina w nauczaniu Kościoła katolickiego
4. Alternatywne formy życia rodzinnego

Rozdział II
Preferencje wychowawcze

1. Pojęcie preferencji wychowawczych
2. Teoria konstruowania preferencji
3. Teoria podejmowania decyzji a preferencje wychowawcze
4. Zachowania rodzicielskie
5. Wybrane uwarunkowania kształtowania się preferencji wychowawczych
   5.1. Refleksyjność w wychowaniu
   5.2. Źródła wiedzy pedagogicznej
   5.3. Młodszy wiek szkolny dziecka

Rozdział III
Metodologiczne założenia badań własnych

1. Proces badawczy
   1.1. Przedmiot i cel badań
   1.2. Problem i pytania badawcze
   1.3. Charakterystyka zmiennych i wskaźniki
   1.4. Metody i narzędzia badawcze
   1.5. Charakterystyka grupy badanej
   1.6. Miejsce i organizacja badań

Rozdział IV
Preferencje wychowawcze rodziców uczniów w młodszym wieku szkolnym na podstawie analizy wyników badań własnych

1. Rodzaje zachowań rodzicielskich w kontekście wychowania dziecka w młodszym wieku szkolnym
   1.1. Zaangażowanie
   1.2. Pozytywne rodzicielstwo
   1.3. Słaby nadzór
   1.4. Niespójna dyscyplina
   1.5. Kary cielesne
2. Uwarunkowania kształtowania się preferencji rodziców na temat wychowania związane z systemem ich wartości i doświadczeń życiowych
   2.1. Przekazywane wartości a zachowania rodzicielskie
   2.2. Doświadczenia życiowe badanych
   2.3. Zaangażowanie wychowawcze
3. Uwarunkowania kształtowania się preferencji wychowawczych rodziców uczniów w młodszym wieku szkolnym związane z ich wykształceniem i refleksją wychowawczą
   3.1. Źródła wiedzy pedagogicznej
   3.2. Związek pomiędzy definicją refleksji wychowawczej a źródłami wiedzy na temat wychowania
   3.3. Różnice w zakresie zachowań rodzicielskich w zależności od rodzaju źródeł wiedzy na temat wychowania
   3.4. Zależność pomiędzy wykształceniem a zachowaniami rodzicielskimi
4. Uwarunkowania poglądów i zachowań rodziców uczniów w młodszym wieku szkolnym dotyczące stosowania nagród i kar w wychowaniu
   4.1. Związek pomiędzy poglądami rodziców na temat nagród i kar w wychowaniu oraz transmisją pokoleniową a zachowaniami rodzicielskimi
   4.2. Różnice w zakresie poglądów na temat nagród i kar w wychowaniu oraz transmisji pokoleniowej w zależności od definicji refleksji wychowawczej
   4.3. Różnice w zakresie poglądów na temat nagród i kar w wychowaniu oraz transmisji pokoleniowej w zależności od przekazywanych wartości
   4.4. Związek pomiędzy definicją refleksji wychowawczej a stosowaniem nagród i kar w wychowaniu
5. Uwarunkowania kształtowania się preferencji wychowawczych rodziców uczniów w młodszym wieku szkolnym związane z cechami socjodemograficznymi i psychospołecznymi
   5.1. Zależność pomiędzy zmiennymi socjodemograficznymi a poglądami na temat nagród i kar w wychowaniu oraz transmisją pokoleniową
   5.2. Zależność pomiędzy wykształceniem a poglądami na temat nagród i kar w wychowaniu oraz transmisją pokoleniową

Uogólnienia i wnioski z badań

Zakończenie

Spis wykresów, tabeli, rysunków

Bibliografia

 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.


Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu