Agnieszka Szajda - pedagog, doktor teologu pastoralnej w zakresie edukacji medialnej (KUL). Zainteresowania naukowe: edukacja medialna, ochrona dzieci i młodzieży w InternecIe, agresje. rówieśnicza, komunikacja interpersonalna. Autorka artykułów naukowych („Biuletyn Edukacji Medialnej”, „Forum Młodych Pastoralistów”, „Katecheta”), współautorka książek o tematyce dydaktyczno-katechetycznej oraz współredaktorka prac zbiorowych z zakresu metodyki katechezy z wykorzystaniem metod aktywizujących m.in. „Vademecum katechety. Metody aktywizujące”. Była trenerem Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Animatorów KLANZA (1998–2007). Współzałożycielka, trener i członek zarządu Stowarzyszenia Pedagogów NATAN (2007–2015). Prowadzi autorskie warsztaty (9) z zakresu katechezy, pedagogiki, psychologii, komunikacji interpersonalnej i edukacji medialnej z wykorzystaniem metod aktywizujących. Przeprowadziła porad 100 warsztatów, kursów i szkoleń, także dla odbiorców z Europy Wschodniej, Azji, Irlandii i USA. Pracuje jako pedagog szkolny w Lublinie.
________________________
Media posługują się wieloma językami, których, powinniśmy się uczyć. Poznawać mechanizmy przekazów medialnych, ich funkcjonowania, sposób konstruowania oraz odwoływania się w nich do ideologii i wartości. (...) Tymczasem rośnie potrzeba kształcenia umiejętności korzystania z mediów. Dostrzegają to nauczyciele w szkole, w tym nauczyciele religii. (...) Praca jest ważna da współczesnej nauki ze względu na oryginalne połączenie pedagogiki medialnej i teologii oraz nowatorską w Polsce metodologię badania kompetencji medialnych. Nikt do tej pory nie realizował badań ilościowych w odniesieniu do nauczycieli religii w tym zakresie.
dr hab. Piotr Drzewiecki, prof. UKSW
_________________________
Spis treści
PRZEDMOWA
Edukacja medialna Kościołowi koniecznie potrzebna…
Wykaz skrótów
WSTĘP
Rozdział I
NAUCZYCIEL RELIGII W OBSZARZE EDUKACJI MEDIALNEJ
1. Kompetencje nauczyciela religii we współczesnej szkole
1.1. Pojęcie i cechy kompetencji
1.2. Klasyfikacja kompetencji
2. Formacja medialna nauczyciela religii
2.1. Formacja medialna w nauczaniu Kościoła katolickiego
2.2. Formacja medialna we współczesnej refleksji naukowej
3. Kompetencje medialne nauczyciela religii
3.1. Pojęcie kompetencji medialnych
3.2. Wybrane typologie kompetencji medialnych
Rozdział II
METODOLOGIA BADAŃ ORAZ CHARAKTERYSTYKA GRUPY BADAWCZEJ
1. Kompetencje medialne według Katalogu 2.0
1.1. Założenia teoretyczne
1.2. Charakterystyka pól tematycznych
2. Metoda i organizacja badań
2.1. Metoda badań
2.2. Organizacja badań
3. Charakterystyka grupy badawczej
Rozdział III
POZIOM KOMPETENCJI MEDIALNYCH NAUCZYCIELI RELIGII ARCHIDIECEZJI LUBELSKIEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH
1. Poziom kompetencji medialnych
1.1. Korzystanie z informacji
1.2. Jednostka w środowisku medialnym
1.3. Język mediów
1.4. Kreatywne korzystanie z mediów
1.5. Etyka i wartości w komunikacji i mediach
1.6. Bezpieczeństwo
1.7. Prawo w komunikacji i mediach
1.8. Ekonomiczne aspekty działania mediów
2. Zróżnicowanie kompetencji medialnych
Rozdział IV
PERSPEKTYWY EDUKACYJNO-FORMACYJNE WOBEC NAUCZYCIELI RELIGII W OBSZARZE KOMPETENCJI MEDIALNYCH
1. Obszary kompetencji medialnych wymagające kształcenia
2. Wskazania dla nauczycieli religii względem formacji podstawowej i permanentnej
ZAKOŃCZENIE
SUMMARY
Spis rysunków, tabel i wykresów
Aneks
KOMPETENCJE MEDIALNE NAUCZYCIELI RELIGII ARCHIDIECEZJI LUBELSKIEJ (ankieta anonimowa)
BIBLIOGRAFIA
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.