Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Filozofia » Aretologiczne podstawy pedagogiki (Krzysztof Śleziński)
Aretologiczne  podstawy pedagogiki (Krzysztof Śleziński)

Aretologiczne podstawy pedagogiki (Krzysztof Śleziński)

Koszt wysyłki: od 10,00 zł

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

autor: Krzysztof Śleziński

ISBN: 978-83-65432-26-1

format: B5 (160 x 230)

ilość stron: 200

Cena: 24,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

Niniejsza praca jest monografią autorską z zakresu pedagogiki społecznej. Jej zadaniem jest określenie teoretycznych i praktycznych celów wychowawczych, podanie wskazówek oraz zasad dotyczących tego, w jaki sposób towarzysząc i wspierając wychowanka, z jednej strony należy przezwyciężać wady, a z drugiej – doskonalić poszczególne jego sprawności. W zamierzeniu praca ta ma charakter porządkujący materiał aretologiczny dla potrzeb zbudowania pełnej pedagogiki aksjologicznej, uwzględniającej zarówno świat wartości, jak i kondycję moralną wychowanka ze względu na cele, czyli to, jakie sprawności ma w sobie rozwijać i jakim ma się stać człowiekiem.



Spis treści

Wstęp  
Część pierwsza
Budowanie i ważność podtrzymania świadomości aretologicznej w kontekście kultury śródziemnomorskiej  

1. Wybrane dylematy rozumienia rzeczywistości a podstawa wychowania   
1.1. W świecie mitu   
1.2. Niebezpieczeństwo immanencji rozumu   
1.3. Aktualność dziedzictwa Hellady   
2. Poszukiwanie skutecznych wzorców wychowania człowieka i obywatela w starożytności   
2.1. Wzorce wychowania bohaterskiego  
2.2. Wypaczane rozumienie cnoty w oświeceniu ateńskim  
2.3. Pooświeceniowa aretologia  
2.3.1. Miejsce dzielności w Platońskim wzorcu wychowania  
2.3.1.1. Problem kwestii platońskiej  
2.3.1.2. Aksjologiczna geneza teorii idei  
2.3.1.3. Zmiana Platońskiej koncepcji aksjologicznej 
2.3.2. Znaczenie dzielności i wychowania w perspektywie Arystotelesowskiego perfekcjonizmu 
2.3.3. Wychowanie obywatela głównym problemem pedagogiki w starożytności 
3. Kultura chrześcijańska uzupełnieniem greckiego logosu 
4. Kształtowanie się polskiego języka aretologicznego. Na przykładzie założeń aretologicznych wychowania Sebastiana Petrycego z Pilzna
5. Wybrane trudności pedagogiki i potrzeba ich przezwyciężenia 
6. Powrót do realizmu pedagogicznego  

Część druga
Aretologiczny kontekst dla współczesnych propozycji wychowania moralnego 

1. Władze poznawcze i pożądawcze oraz ich funkcje  
1.1. Władze i ich funkcje w obszarze ludzkiej psychiki
1.2. Struktura wychowawcza człowieka w kontekście filozofii klasycznej 
1.3. Rola rozumu i woli w życiu praktycznym  
2. Rodzaje dzielności  
2.1. Roztropność i jej znaczenie w wychowaniu
2.1.1. Składniki roztropności
2.1.2. Niedomagania cnoty roztropności 
2.2. Powinności względem siebie – umiarkowanie i męstwo
2.2.1. Umiarkowanie i cnoty jemu pokrewne 
2.2.2. Męstwo i cnoty jemu pokrewne 
2.3. Sprawiedliwość i cnoty jej pokrewne  
3. Etyka cnót a problematyka pedagogiczna 
3.1. Wybrane elementy współczesnej etyki cnót w perspektywie pedagogiki 
3.2. Wybrane elementy badań aretologicznych Alasdaira MacIntyre’a 
3.3. Trudności filozoficzno-kulturowe w próbach budowania pedagogiki aretologicznej
Zakończenie   
Aretological bases of pedagogy. Conclusion 
Bibliografia 
Indeks osób

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.


Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu