Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Filozofia » Teologia i film. Perspektywy badawcze
Teologia i film. Perspektywy badawcze

Teologia i film. Perspektywy badawcze

Koszt wysyłki: od 10,00 zł

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

redaktor: Bartosz Wieczorek

ISBN: 978-83-65432-43-8

format: 130 x 205

ilość stron: 144

Cena: 16,00 zł

Produkt chwilowo niedostępny w sprzedaży

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)
Nikt nie domaga się dzisiaj, aby kino oferowało nam bezpośredni wykład traktatów teologicznych, zajmowało się meandrami dogmatów kościelnych, dosłownie ekranizowało teksty Ewangelii. Problematyka teologiczna w filmie, którą często określa się jako metafizyczną albo transcendentną, na pierwszy rzut oka może nie mieć nic wspólnego
z klasyczną teologią, co nie oznacza, że nie podejmuje ona ważkich problemów życia człowieka. Książka Teologia i film. Perspektywy badawcze teologię rozumie szerzej niż tylko „naukę o Bogu”. Jest to przecież jednocześnie „nauka o człowieku” który do Boga zmierza, nawet wtedy gdy boryka się z trudnościami swojej niewiary. Przyjmuje także możliwość zaistnienia w filmie locus theologicus, a więc argumentów dla teologicznego rozumowania (potrzebnych zresztą nie tylko teologom) – takich jak
kryteria prawdy, zmysł wiary i rozeznanie „znaków czasu”.
o. prof. Witold Kawecki CSsR

___________________________________

Spis treści
Wstęp

dr hab. Mariola Marczak
Przypowieści religijno-metafizyczne we współczesnym polskim filmie. Rewaloryzacja polskiego katolicyzmu ludowego

ks. dr hab. Marek Lis
Dostrzec Boga w Dekalogu Krzysztofa Kieślowskiego

dr hab. Rafał Marcin Leszczyński
Teologiczne aspekty filmów o Harrym Potterze

o. dr Michał Legan OSPPE
Film jako misterium teodramatyczne – polemika z Hansem Ursem von Balthasarem

dr Bartosz Wieczorek
Gnostycka teologia Łowcy androidów Ridleya Scotta

ks. dr Dawid Stelmach
Co czyni człowieka człowiekiem, czyli jak się objawia człowieczeństwo na przykładzie filmu Ex Machina

mgr Dorota Lekka
Propozycja metodologiczna i interpretacja L. Majewskiego i M.F. Gibsona w filmie Młyn i krzyż

mgr Artur Kołodziejczyk
„Spotkać siebie”, czyli paradygmat spotkaniowy w teologii sztuki. Studium filozoficzno-teologiczne

mgr Joanna Klisz
Rola kina Nollywood w prześladowaniach „dzieci-czarowników” w Nigerii, na przykładzie filmu The End of the Wicked

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.


Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu