Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Filologia, literatura » Orbis pictus (Kino Europy Środkowej po 1989 roku)
Orbis pictus (Kino Europy Środkowej po 1989 roku)
Nowość

Orbis pictus (Kino Europy Środkowej po 1989 roku)

Koszt wysyłki: od 10,00 zł

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

rok wydania: 2024

redaktor: Jakub Kornhauser

ISBN: 978-83-67586-52-8

format: 155 x 230

ilość stron: 242

Cena: 30,00 zł

Ilość: egz.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

Kino Europy Środkowej stanowi jedyny w swoim rodzaju fenomen kulturowy. Do niedawna sytuowało się na obrzeżach refleksji filmoznawczej, zaś w syntezach powstających w ramach tej dziedziny zajmowało miejsce peryferyjne wobec kinematografii zachodnioeuropejskiej. Jednak ostatnia dekada przyniosła w tym zakresie znaczącą zmianę perspektywy, co poświadczają prace badawcze, których autorzy skłonni są rozpatrywać twórczość filmową z tego regionu jako odrębną
względem innych części kontynentu. Niniejsza książka jest zbiorem case studies, z których wyłania się przekrojowy portret kina środkowoeuropejskiego po 1989 roku. Atutem całości jest niewątpliwie zróżnicowanie metodologiczne, za którego sprawą omawiane zjawiska zostały oświetlone z różnych, dopełniających się perspektyw, dzięki czemu czytelnik otrzymuje dobrze skonstruowane kompendium wiedzy na temat specyfiki artystycznego języka kinematografii tej części Europy. Autorzy w ciekawy sposób uwyraźnili tę regionalną specyfikę oraz pokazali, że interesujące ich kino stanowi złożoną, fascynującą, a jednocześnie wyrafinowaną artystycznie oraz odrębną całość, o której należy mówić jako o ważnym – i autonomicznym – elemencie współczesnej kinematografii europejskiej. fragment recenzji

dr. hab. Aleksandra Wójtowicza, prof. UMCS



________________________________


Spis treści

Jakub Kornhauser
Orbis Pictus. Kino Europy Środkowej po 1989 roku – rozpoznania i sugestie

Wojciech Marzec
Labirynt świata i raj serca. O poszukiwaniu nieskończoności i indywidualizmie. Harmonie Werckmeistera Béli Tarra i Ágnes Hranitzky oraz
Ogród Martina Šulíka

Kamil Walczak
Czeski sen i polski koszmar. Dwa oblicza potransformacyjnego kapitalizmu na przykładzie Placu Zbawiciela Krzysztofa Krauzego i Joanny Kos-Krauze
oraz Czeskiego snu Filipa Remundy i Víta Klusáka

Patrycja Krakowińska
Filmowe spojrzenia na wojnę w Jugosławii. Aida i Grbavica Jasmili Žbanić, Ziemia niczyja Danisa Tanovicia i Underground Emira Kusturicy

Maciej Guzy
Obrazy konfliktu. O przestrzeniach i przedmiotach w Underground Emira Kusturicy i Ziemi niczyjej Danisa Tanovicia

Paulina Feliksik
Zdeformowany mikro-świat, czyli klaustrofobiczna przestrzeń w Kontrolerach Nimróda Antala i Białym bogu Kornéla Mundruczó

Jakub Kornhauser
Przestrzeń między w uniwersum filmowym Martina Šulíka

Daria Malinowska
Kultura Romów w perspektywie kulturowej krytyki wernakularnej. Papusza Joanny Kos-Krauze i Krzysztofa Krauzego oraz Cygan Martina Šulíka

Laura Iwanczewska
Odmienność jako dar i przekleństwo. Austeria Jerzego Kawalerowicza, Papusza Joanny Kos-Krauze i Krzysztofa Krauzego oraz Syn Szawła László Nemesa

Antonina Bajer
Formy opresji. Postkolonializm w Grand Budapest Hotel Wesa Andersona i Import/Export Ulricha Seidla

Anna Bączyk
Narracje Grand Budapest Hotel Wesa Andersona oraz Import/Export Ulricha Seidla jako dekonstrukcje mitu

Anna Kapes
Roślinne hybrydy na pożarcie: żywy pieniek, Arcimboldo i potworny apetyt na wybranych przykładach filmografii Jana Švankmajera

Indeks nazwisk

 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.


Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu