Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Inne » Od hiszpanki do COVID-19. Materiały wizualne w pandemiach. Studia, szkice i refleksje
Od hiszpanki do COVID-19. Materiały wizualne w pandemiach. Studia, szkice i refleksje
Nowość

Od hiszpanki do COVID-19. Materiały wizualne w pandemiach. Studia, szkice i refleksje

Koszt wysyłki: od 0,00 zł

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

rok wydania: 2024

autor: Krzysztof Stępniak

ISBN: 978-83-67586-84-9

format: 155 x 230 (oprawa twarda)

ilość stron: 364

Cena: 56,00 zł

Ilość: egz.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)
Monografia Krzysztofa Stępniaka Od hiszpanki do COVID-19. Materiały wizualne w pandemiach. Szkice, studia i refleksje prezentuje wyniki badań własnych autora, odwołuje się także do innych badań i bardzo bogatej polskiej i światowej literatury przedmiotu, co świadczy o jego wyśmienitym rozeznaniu w badanej problematyce, ale również czyni dokonywane w pracy analizy porównawcze dobrze udokumentowanymi. W pandemii materiały wizualne okazały się skuteczne w komunikowaniu
odbiorcom wiedzy medycznej, a dziennikarze, którzy stali się pomostem między światem nauki i odbiorcami mediów, odegrali ważną i pozytywną rolę. Autor precyzyjnie posługuje się terminologią naukową, logicznie prowadzi wywód, precyzyjnie wyjaśnia zagadnienia i definiuje pojęcia. Jestem przekonana, że praca ta spotka się z zainteresowaniem badaczy reprezentujących różne dyscypliny naukowe oraz twórców kampanii społecznych; będzie mogła również być wykorzystywana w dydaktyce akademickiej. Dla badaczy zajmujących się zagadnieniami związanymi z komunikowaniem nauki, zwłaszcza w kwestii
zdrowia, może stać się cenną podstawą do analiz porównawczych, a dla praktyków tworzących kampanie prozdrowotne źródłem wiedzy o sposobach wykorzystywania w nich materiałów wizualnych.
z recenzji prof. dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz


Trwająca od prawie czterech lat pandemia COVID-19 stanowiła i stanowi nadal bezprecedensowe wyzwanie dla świata nauki. Nie tylko tej związanej z biologią i medycyną, ale i także dla całej gamy nauk społecznych, począwszy od psychologii i socjologii, a skończywszy na wiedzy na temat mediów. Książka prof. Krzysztofa Stępniaka poświęcona jest właśnie temu ostatniemu aspektowi. Ostatniemu wymienionemu, ale nie najmniej ważnemu. Rola materiałów wizualnych podczas
epidemii i pandemii jest niezwykle ważna w przekazie dla przeciętnego odbiorcy. Tym ciekawsze jest ich omówienie w poniższej książce, gdzie na dodatek materiały z doby COVID-19 zestawiono z tymi z pandemii grypy hiszpanki oraz epidemii polio. Dla mnie jako wirusologa takie humanistyczne postrzeganie tych zjawisk jest niezwykle ciekawe, dlatego też serdecznie polecam Państwu tę lekturę.
z recenzji dr. hab. n. med. Tomasza Dzieciątkowskiego



_________________________


Spis treści

Wprowadzenie

Siła i moc plakatu w komunikowaniu wizualnym
1. Grypa hiszpanka i COVID-19: środki zapobiegawcze w narracji plakatów i ulotek obu pandemii
2. Dziecko o kulach, ale uśmiechnięte: plakat w amerykańskich kampaniach na rzecz zwalczenia polio
3. Jeden świat. Plakaty w pandemii COVID-19: WHO, Polska, Nowa Zelandia i Australia

Komiksy i memy w komunikowaniu pandemicznym XXI wieku
4. Łącząc słowo z obrazem: komiks w pandemii COVID-19
5. Mem w pandemii – remedium czy placebo?

Infografi ka i dziennikarstwo danych
6. Infografi ka w komunikacji medycznej i naukowej w pandemii COVID-19
7. Dziennikarz w pandemii – dane i fake newsy

Zakończenie: komunikacja wizualna w nauce – wnioski z pandemii _ 293

Bibliografia
Nota edytorska
O serii


 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.


Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu