Jak długo istnieje człowiek, tak dawno też istnieje wzajemne oddziaływanie na siebie człowieka i przyrody. Kiedyś wszystkie szkody wyrządzone środowisku przez działalność człowieka miały charakter lokalny, a sama przyroda była w stanie je wyrównać. Obecnie ingerencja człowieka, wprowadzająca szkodliwe zmiany w środowisku, jest tak intensywna, że powstał ogólnoświatowy kryzys ekologiczny. Kryzys, którego w świadomości musi mieć każdy, od najmłodszych lat. Świadomość ekologiczna utożsamiana jest z całością przekonań dotyczących rzeczywistości, jaką można zauważyć w polu mentalności zbiorowej. Zachęca bardziej do działania przynoszącego trwałe efekty
w dalszej perspektywie niż do osiągnięcia nietrwałych korzyści w krótkim czasie. Adekwatna tożsamość jest warunkiem dalszego harmonijnego rozwoju kultury, a jej pozytywną cechą jest krytyka antyekologicznego charakteru współczesnego świata.
_________________________________
Spis treści
WPROWADZENIE
EINLEITUNG
Rozdział I
Wychowanie i edukacja w perspektywie działań ekologicznych na rzecz zrównoważonego rozwoju
1. Postawy i zachowania ekologiczne
2. Koncepcje i konteksty ekologii
3. Antropologiczne podstawy ekologii
Rozdział II
Innowacyjne metody aktywności twórczej w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju
1. Inspiracje twórcze – poezja i scenariusze ekologiczne
2. Bajki – twórcze spojrzenie na ekologiczny świat
3. Plastyka – projekty i plakaty ekologiczne – o zdolności myślenia wytwórczego
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
ANEKS // ANHANG
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.