Strona główna » Pedagogika, psychologia » Kompetencje medialne nauczycieli religii. Studium z edukacji medialnej
Kompetencje medialne nauczycieli religii. Studium z edukacji medialnej
Nowość

Kompetencje medialne nauczycieli religii. Studium z edukacji medialnej

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 15,00 zł
Przesyłka pocztowa priorytetowa - 10,00 zł
InPost Paczkomaty24 - 12,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Przesyłka elektroniczna - 0,00 zł

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

rok wydania: 2021

autor: Agnieszka Szajda

ISBN: 978-83-66812-11-6

format: e-book

ilość stron: 346

Cena: 10,00 zł

Produkt chwilowo niedostępny w sprzedaży

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)
Po zamówieniu tego e-booka zostanie on wysłany na podany przy rejestracji adres mailowy.
Jako sposób dostawy proszę wybierać "Przesyłka elektroniczna".


Agnieszka Szajda - pedagog, doktor teologu pastoralnej w zakresie edukacji medialnej (KUL). Zainteresowania naukowe: edukacja medialna, ochrona dzieci i młodzieży w InternecIe, agresje. rówieśnicza, komunikacja interpersonalna. Autorka artykułów naukowych („Biuletyn Edukacji Medialnej”, „Forum Młodych Pastoralistów”, „Katecheta”), współautorka książek o tematyce dydaktyczno-katechetycznej oraz współredaktorka prac zbiorowych z zakresu metodyki katechezy z wykorzystaniem metod aktywizujących m.in. „Vademecum katechety. Metody aktywizujące”. Była trenerem Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Animatorów KLANZA (1998–2007). Współzałożycielka, trener i członek zarządu Stowarzyszenia Pedagogów NATAN (2007–2015). Prowadzi autorskie warsztaty (9) z zakresu katechezy, pedagogiki, psychologii, komunikacji interpersonalnej i edukacji medialnej z wykorzystaniem metod aktywizujących. Przeprowadziła porad 100 warsztatów, kursów i szkoleń, także dla odbiorców z Europy Wschodniej, Azji, Irlandii i USA. Pracuje jako pedagog szkolny w Lublinie.
________________________

Media posługują się wieloma językami, których, powinniśmy się uczyć. Poznawać mechanizmy przekazów medialnych, ich funkcjonowania, sposób konstruowania oraz  odwoływania się w nich do ideologii i wartości. (...) Tymczasem rośnie potrzeba kształcenia umiejętności korzystania z mediów. Dostrzegają to nauczyciele w szkole, w tym nauczyciele religii. (...) Praca jest ważna da współczesnej nauki ze względu na oryginalne połączenie pedagogiki medialnej i teologii oraz nowatorską w Polsce metodologię badania kompetencji medialnych. Nikt do tej pory nie realizował badań ilościowych w odniesieniu do nauczycieli religii w tym zakresie.

dr hab. Piotr Drzewiecki, prof. UKSW


_________________________

Spis treści

PRZEDMOWA

Edukacja medialna Kościołowi koniecznie potrzebna…

Wykaz skrótów

WSTĘP

Rozdział I
NAUCZYCIEL RELIGII W OBSZARZE EDUKACJI MEDIALNEJ
1. Kompetencje nauczyciela religii we współczesnej szkole
   1.1. Pojęcie i cechy kompetencji
   1.2. Klasyfikacja kompetencji
2. Formacja medialna nauczyciela religii
   2.1. Formacja medialna w nauczaniu Kościoła katolickiego
   2.2. Formacja medialna we współczesnej refleksji naukowej
3. Kompetencje medialne nauczyciela religii
   3.1. Pojęcie kompetencji medialnych
   3.2. Wybrane typologie kompetencji medialnych

Rozdział II
METODOLOGIA BADAŃ ORAZ CHARAKTERYSTYKA GRUPY BADAWCZEJ
1. Kompetencje medialne według Katalogu 2.0
   1.1. Założenia teoretyczne
   1.2. Charakterystyka pól tematycznych
2. Metoda i organizacja badań
   2.1. Metoda badań
   2.2. Organizacja badań
3. Charakterystyka grupy badawczej

Rozdział III
POZIOM KOMPETENCJI MEDIALNYCH NAUCZYCIELI RELIGII ARCHIDIECEZJI LUBELSKIEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH
1. Poziom kompetencji medialnych
1.1. Korzystanie z informacji
1.2. Jednostka w środowisku medialnym
1.3. Język mediów
1.4. Kreatywne korzystanie z mediów
1.5. Etyka i wartości w komunikacji i mediach
1.6. Bezpieczeństwo
1.7. Prawo w komunikacji i mediach
1.8. Ekonomiczne aspekty działania mediów
2. Zróżnicowanie kompetencji medialnych

Rozdział IV
PERSPEKTYWY EDUKACYJNO-FORMACYJNE WOBEC NAUCZYCIELI RELIGII W OBSZARZE KOMPETENCJI MEDIALNYCH
1. Obszary kompetencji medialnych wymagające kształcenia
2. Wskazania dla nauczycieli religii względem formacji podstawowej i permanentnej

ZAKOŃCZENIE
SUMMARY

Spis rysunków, tabel i wykresów
Aneks
KOMPETENCJE MEDIALNE NAUCZYCIELI RELIGII ARCHIDIECEZJI LUBELSKIEJ (ankieta anonimowa)

BIBLIOGRAFIA


 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.


Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu