Koszt wysyłki: od 10,00 zł
Stan magazynowy:
Stan produktu: Nowy
rok wydania: 2024
autor: Krzysztof Marcyński SAC
ISBN: 978-83-67586-86-3
format: 155 x 230 (oprawa twarda)
ilość stron: 328
Jakość komunikacji Kościoła często nie nadąża za zmianami świata i potrzebami ludzi.
Głos Kościoła i przesłanie Ewangelii stają się coraz bardziej niezrozumiałe i nieatrakcyjne.
Ludzie nierzadko odwracają się od Kościoła i od Boga.
KOŚCIÓŁ JEST KOMUNIKACJĄ, dlatego pierwszym krokiem do poprawy tej sytuacji powinno być doskonalenie jakości komunikacji ludzi Kościoła, czyli rozwijanie osobistej kompetencji komunikacyjnej.
Ta książka powstała po to, by pomóc wszystkim, którym zależy na Kościele i Bogu doskonalić swoją kompetencję komunikacyjną, aby tym samym przyciągać ludzi do Kościoła i przybliżać ich do Boga.
Jakość komunikacji w Kościele, czyli wysoko rozwinięta kompetencja komunikacyjna ma decydujący wpływ na to, czy ludzie zbliżają się do Boga, czy też oddalają od Niego, czy są przyciągani do Kościoła, czy też odpychani od niego.
Czym jest kompetencja komunikacyjna?
Kompetencja komunikacyjna, to harmonijne połączenie i doskonalenie wiedzy o komunikacji, umiejętności komunikacyjnych oraz motywacji do jeszcze lepszej komunikacji.
Kompetencja komunikacyjna w Kościele odnosi się do:
Z książki dowiesz się:
Kompetencja komunikacyjna w Kościele ery cyfrowej jest pierwszą książką, w której naukowa reguła kompetencji komunikacyjnej znalazła praktyczne zastosowanie w życiu i działalności Kościoła. Książka ma charakter praktycznego poradnika i jest adresowana zarówno do osób duchownych, jak i świeckich związanych z Kościołem
Autorem książki jest Krzysztof Marcyński SAC - ksiądz, naukowiec, rekolekcjonista, który zajmuje się i pasjonuje komunikacją społeczną, komunikacją religijną, naturą mediów, a zwłaszcza kompetencją komunikacyjną. Jest wykładowcą homiletyki i wicerektorem Wyższego Seminarium Duchownego Księży Pallotynów w Ołtarzewie. Profesorem uczelni w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na UKSW w Warszawie, doktorem habilitowanym w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach. Prowadzi szkolenia ze sztuki wystąpień publicznych i prezentacji oraz szkolenia z cyklu „Media za klauzurą”. Jest autorem wielu artykułów i książek o tematyce medialnej i komunikacyjnej, m.in. „Kompetencja komunikacyjna. Studium medioznawcze” (Warszawa 2017), „Komunikacja religijna i media” (Kraków 2016).
_____________________________________
Recenzje:
Nie mam wątpliwości, że książka Krzysztofa Marcyńskiego SAC zasługuje na wysoką ocenę ze względu na wagę i aktualność podjętej w niej tematyki, jest też dziełem oryginalnym i spełniającym wymogi merytoryczne, metodologiczne i formalne stawiane pracom naukowym. Dodatkowym atutem książki jest jej praktyczny charakter, co pozwala mi przypuszczać, że będzie się ona cieszyć szerokim zainteresowaniem, na które w pełni zasługuje, nie tylko w środowisku naukowym.
Prof. dr hab. Katarzyna Pokorna-Ignatowicz
Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
W książce Autor podjął zagadnienie kompetencji komunikacyjnej duchowieństwa oraz edukacji w zakresie komunikacji oferowanej w seminariach. Sięgnął przy tym daleko poza sferę komunikacji społecznej, odnosząc się do rozmowy i innych aspektów komunikacji ludzkiej, jak również wciąż nowego świata mediów społecznościowych. Co nietypowe dla tego rodzaju publikacji, książkę wzbogacono o badania empiryczne, aby lepiej zobrazować sposób kształcenia duchowieństwa w Polsce.
Prof. Paul A. Soukup SJ
Uniwersytet Santa Clara, USA
W książce, którą macie Państwo w ręku, znajdziecie kompetentne odpowiedzi na postawione w niej pytania. Jej Autora znam od lat, zawsze imponowała mi jego pasja do głoszenia Ewangelii oraz do robienia tego w sposób jak najbardziej wiarygodny, rzetelny i nowoczesny. Pierwszą inspiracją dla ks. Krzysztofa Marcyńskiego SAC jest sam Jezus Chrystus i Jego sposób komunikowania Dobrej Nowiny.
+ Adrian Józef Galbas SAC
Arcybiskup Metropolita Katowicki
_________________________________
Spis treści
List Arcybiskupa Adriana Józefa Galbasa SAC, Metropolity Katowickiego
Wstęp
Paul A. Soukup SJ
Kościół, komunikacja i edukacja duszpasterska
Rozdział I
Kompetencja komunikacyjna księży
1.1. Czym jest kompetencja komunikacyjna?
1.2. Ksiądz – specjalista od komunikacji z Bogiem
1.3. Po co księdzu kompetentna komunikacja?
1.4. Model kompetencji komunikacyjnej księdza
1.5. Kompetencja komunikacyjna w używaniu mediów
Rozdział II
Nauczanie kompetentnej komunikacji w seminariach
2.1. Znaczenie doskonalenia kompetencji komunikacyjnej
2.2. Trendy edukacyjne w zakresie komunikacji w nauczaniu Kościoła
2.3. „Komunikacja” w programach nauczania seminaryjnego
Rozdział III
Zasady kompetentnej komunikacji w zakonach i seminariach
3.1. Sztuka dobrej rozmowy
3.2. Zasady komunikacji w mediach społecznościowych
3.3. Smartfon za klauzurą – wytyczne
Rozdział IV
Kompetencja komunikacyjna duchowieństwa w wyższych seminariach duchownych w Polsce
4.1. Wprowadzenie metodologiczne
4.2. Przygotowanie w zakresie komunikacji
4.3. Samoocena kompetencji komunikacyjnej
4.4. Wnioski i podsumowanie badań
Zakończenie
Bibliografia
Aneksy
O Autorze
Dekalog komunikacji społecznej według ks. prof. Antoniego Lewka
Media za klauzurą. Oferta szkolenia
O serii
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.