Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Inne » Kompetencja komunikacyjna w Kościele ery cyfrowej
Kompetencja komunikacyjna w Kościele ery cyfrowej
Nowość

Kompetencja komunikacyjna w Kościele ery cyfrowej

Koszt wysyłki: od 10,00 zł

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

rok wydania: 2024

autor: Krzysztof Marcyński SAC

ISBN: 978-83-67586-86-3

format: 155 x 230 (oprawa twarda)

ilość stron: 328

Cena: 56,00 zł

Ilość: egz.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

Jakość komunikacji Kościoła często nie nadąża za zmianami świata i potrzebami ludzi.

Głos Kościoła i przesłanie Ewangelii stają się coraz bardziej niezrozumiałe i nieatrakcyjne.
Ludzie nierzadko odwracają się od Kościoła i od Boga.

KOŚCIÓŁ JEST KOMUNIKACJĄ, dlatego pierwszym krokiem do poprawy tej sytuacji powinno być doskonalenie jakości komunikacji ludzi Kościoła, czyli rozwijanie osobistej kompetencji komunikacyjnej.
Ta książka powstała po to, by pomóc wszystkim, którym zależy na Kościele i Bogu doskonalić swoją kompetencję komunikacyjną, aby tym samym przyciągać ludzi do Kościoła i przybliżać ich do Boga.
Jakość komunikacji w Kościele, czyli wysoko rozwinięta kompetencja komunikacyjna ma decydujący wpływ na to, czy ludzie zbliżają się do Boga, czy też oddalają od Niego, czy są przyciągani do Kościoła, czy też odpychani od niego.
Czym jest kompetencja komunikacyjna?
Kompetencja komunikacyjna, to harmonijne połączenie i doskonalenie wiedzy o komunikacji, umiejętności komunikacyjnych oraz motywacji do jeszcze lepszej komunikacji.

Kompetencja komunikacyjna w Kościele odnosi się do:

  • mówienia o Bogu przez duchownych i świeckich we wszystkich obszarach komunikacji (zakon, parafia, rodzina, znajomi, media),
  • sprawowania sakramentów,
  • budowania relacji,
  • tworzenia wizerunku katolika, diecezji, parafii, seminariów, zakonu w mediach.

Z książki dowiesz się:

 

  • czym jest kompetencja komunikacyjna i jak wielką rolę odgrywa w pracy księdza,
  • dlaczego współczesny ksiądz powinien być specjalistą ds. komunikacji z Bogiem,
  • jak rozwijana jest kompetencja komunikacyjna w seminariach duchownych,
  • jakie są trendy edukacyjne w odniesieniu do komunikacji w nauczaniu Kościoła, na ile komunikacja jest obecna w aktualnych programach nauczania seminaryjnego w Polsce i na świecie,
  • jakie są zasady kompetentnej komunikacji w zakonach i seminariach w odniesieniu do komunikacji bezpośredniej, a dokładnie do sztuki dobrej rozmowy, następnie komunikacji medialnie zapośredniczonej, a konkretnie do zasad komunikacji w mediach społecznościowych,
  • jakie są wytyczne na temat używania smartfona za klauzurą: w zakonach i seminariach duchownych,
  • jaki jest poziom kompetencji komunikacyjnej duchowieństwa w wyższych seminariach duchownych w Polsce w samoocenie księży (na podstawie badań),
  • jak tworzyć jasne i angażujące homilie, które skuteczniej przekazują Ewangelię,
  • jakie są techniki prowadzenia rozmów w trudnych sytuacjach,
  • jak promować w mediach społecznościowych wartości chrześcijańskie bez ryzyka ich nadużycia,
  • jak odpowiedzialnie wprowadzać technologię w życie zakonne, zachowując równowagę między nowoczesnością a duchowością,\
  • jak ulepszyć komunikację wewnętrzną w parafiach i wspólnotach, co poprawi współpracę między duchownymi a wiernymi.

Kompetencja komunikacyjna w Kościele ery cyfrowej jest pierwszą książką, w której naukowa reguła kompetencji komunikacyjnej znalazła praktyczne zastosowanie w życiu i działalności Kościoła. Książka ma charakter praktycznego poradnika i jest adresowana zarówno do osób duchownych, jak i świeckich związanych z Kościołem


Autorem książki jest Krzysztof Marcyński SAC - ksiądz, naukowiec, rekolekcjonista, który zajmuje się i pasjonuje komunikacją społeczną, komunikacją religijną, naturą mediów, a zwłaszcza kompetencją komunikacyjną. Jest wykładowcą homiletyki i wicerektorem Wyższego Seminarium Duchownego Księży Pallotynów w Ołtarzewie. Profesorem uczelni w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na UKSW w Warszawie, doktorem habilitowanym w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach. Prowadzi szkolenia ze sztuki wystąpień publicznych i prezentacji oraz szkolenia z cyklu „Media za klauzurą”. Jest autorem wielu artykułów i książek o tematyce medialnej i komunikacyjnej, m.in. „Kompetencja komunikacyjna. Studium medioznawcze” (Warszawa 2017), „Komunikacja religijna i media” (Kraków 2016).

_____________________________________

Recenzje:
Nie mam wątpliwości, że książka Krzysztofa Marcyńskiego SAC zasługuje na wysoką ocenę ze względu na wagę i aktualność podjętej w niej tematyki, jest też dziełem oryginalnym i spełniającym wymogi merytoryczne, metodologiczne i formalne stawiane pracom naukowym. Dodatkowym atutem książki jest jej praktyczny charakter, co pozwala mi przypuszczać, że będzie się ona cieszyć szerokim zainteresowaniem, na które w pełni zasługuje, nie tylko w środowisku naukowym.
Prof. dr hab. Katarzyna Pokorna-Ignatowicz
Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego


W książce Autor podjął zagadnienie kompetencji komunikacyjnej duchowieństwa oraz edukacji w zakresie komunikacji oferowanej w seminariach. Sięgnął przy tym daleko poza sferę komunikacji społecznej, odnosząc się do rozmowy i innych aspektów komunikacji ludzkiej, jak również wciąż nowego świata mediów społecznościowych. Co nietypowe dla tego rodzaju publikacji, książkę wzbogacono o badania empiryczne, aby lepiej zobrazować sposób kształcenia duchowieństwa w Polsce.
Prof. Paul A. Soukup SJ
Uniwersytet Santa Clara, USA

W książce, którą macie Państwo w ręku, znajdziecie kompetentne odpowiedzi na postawione w niej pytania. Jej Autora znam od lat, zawsze imponowała mi jego pasja do głoszenia Ewangelii oraz do robienia tego w sposób jak najbardziej wiarygodny, rzetelny i nowoczesny. Pierwszą inspiracją dla ks. Krzysztofa Marcyńskiego SAC jest sam Jezus Chrystus i Jego sposób komunikowania Dobrej Nowiny.
+ Adrian Józef Galbas SAC
Arcybiskup Metropolita Katowicki



_________________________________


Spis treści

List Arcybiskupa Adriana Józefa Galbasa SAC, Metropolity Katowickiego

Wstęp

Paul A. Soukup SJ
Kościół, komunikacja i edukacja duszpasterska

Rozdział I
Kompetencja komunikacyjna księży
1.1. Czym jest kompetencja komunikacyjna?
1.2. Ksiądz – specjalista od komunikacji z Bogiem
1.3. Po co księdzu kompetentna komunikacja?
1.4. Model kompetencji komunikacyjnej księdza
1.5. Kompetencja komunikacyjna w używaniu mediów

Rozdział II
Nauczanie kompetentnej komunikacji w seminariach
2.1. Znaczenie doskonalenia kompetencji komunikacyjnej
2.2. Trendy edukacyjne w zakresie komunikacji w nauczaniu Kościoła
2.3. „Komunikacja” w programach nauczania seminaryjnego

Rozdział III
Zasady kompetentnej komunikacji w zakonach i seminariach
3.1. Sztuka dobrej rozmowy
3.2. Zasady komunikacji w mediach społecznościowych
3.3. Smartfon za klauzurą – wytyczne

Rozdział IV
Kompetencja komunikacyjna duchowieństwa w wyższych seminariach duchownych w Polsce
4.1. Wprowadzenie metodologiczne
4.2. Przygotowanie w zakresie komunikacji
4.3. Samoocena kompetencji komunikacyjnej
4.4. Wnioski i podsumowanie badań

Zakończenie
Bibliografia
Aneksy

O Autorze
Dekalog komunikacji społecznej według ks. prof. Antoniego Lewka
Media za klauzurą. Oferta szkolenia
O serii
 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.


Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu