W książce tej Autorka podjęła się analizy literatury pedagogicznej i opisu czynności praktycznych prowadzących kandydatów na nauczycieli do nabycia umiejętności planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniami. Ten obszar przygotowania nauczycieli poddany także weryfi kacji praktycznej w trakcie przeprowadzonych badań eksperymentalnych, stanowi ważne ogniwo w kształceniu zawodowym nauczycieli, bowiem pozwala ujawnić poznaną teorię dydaktyczną w opracowaniu konkretnych dokumentów, oczekiwanych w praktyce szkolnej pracujących aktualnie nauczycieli szkół wszystkich szczebli.
Problematyka dotycząca dydaktycznego rozwoju nauczyciela budzi duże zainteresowanie, zwłaszcza w dobie „budowania” społeczeństwa wiedzy, w aspekcie zachodzących procesów globalizacyjnych w tzw. cywilizacji informacyjnej. Dlatego podjęta problematyka jej naukowego rozwiązywania z punktu widzenia pedagogicznego jest aktualna i ważna, ponieważ w procesie edukacyjnym we współczesnej szkole nierzadko mamy do czynienia z chaosem dydaktycznym, w kontekście procedur kształcenia nauczycieli dla zróżnicowanych dziedzin nauki: matematyczno-przyrodniczych, humanistyczno-społecznych oraz profesjonalnej
sztuki. (…) autorka trafnie i z dużą dozą sprawności naukowo-badawczych, zarówno w obszarze opisanych i częściowo poddanych
analizie przesłanek teoretycznych oraz w sprawozdaniu z badań empirycznych, ankietowych i weryfi kujących koncentruje się przede wszystkim na oddziaływaniu planowania dydaktycznego w rozwoju nauczycieli edukacji ogólnotechnicznej.
(z recenzji prof. Kazimierza Wenty)
Autorce zależało, aby jej namysł nad problematyką stał się także przedmiotem dalszej dyskusji i poszukiwań badawczych, co wynika z przekonania, iż dokonane analizy nie pretendują do rozwiązań wyczerpujących. Uznaję, iż niektóre treści wnoszą nową wiedzę w teorię i praktykę związaną z opracowanym ciekawie i innowacyjnie zagadnieniem.
(z recenzji prof. Mirosława Kowalskiego)
Spis treści
Wstęp
Rozdział I
Kształcenie dydaktyczne nauczyciela wychowania technicznego – aktualne pytania i problemy
Rozdział II
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej jako forma zapisu projektu działań nauczyciela edukacji ogólnotechnicznej
Rozdział III
Planowanie wymagań edukacyjnych
Rozdział IV
Konspekty i scenariusze lekcji – szczegółowy zapis projektu działań nauczyciela techniki
Rozdział V
Przygotowanie nauczycieli edukacji ogólnotechnicznej do planowania kontroli i oceny uczniów
Rozdział VI
Procedury ewaluacji planów pracy nauczyciela
Rozdział VII
Badania empiryczne nad kształtowaniem umiejętności planowania dydaktycznego wśród studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela
Literatura
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.