Ponad jedna czwarta młodej populacji w Polsce znajduje się w sytuacji wielowymiarowego kryzysu z powodu braku pracy, niskich dochodów z pracy oraz zatrudnienia poniżej kwalifikacji .
dr hab. Ewa Leś prof. UW
Sprzeczności są strukturalne, a winą za nie obarcza się młodych ludzi, mówiąc, że nie chcą dostosować się do pewnych prac, że nie są dość elastyczni.
prof. Maria Immacolata Macioti,
Universita di Roma – La Sapienza
Święty Benedykt ujmuje pracę w kontekście nieustannego życia przed Bogiem. Uzyskuje ona w ten sposób swoją prawdziwą wartość. Nie ogranicza jej jedynie do konieczności zdobywania środków utrzymania, choć ta konieczność także jest przez Benedykta z szacunkiem podejmowana (zob. RB 48, 8), ani do swoiście pojętej ascezy, ani do szukania własnej chwały, ale otrzymuje ona wartość podobną do modlitwy wychwalającej Boga.
O. Włodzimierz Zatorski OSB,
Opactwo Benedyktynów w Tyńcu
Świat, w którym wszystko, łącznie z człowiekiem jest na sprzedaż, nie jest światem Tischnera, nie jest także światem Jana Pawła II i Benedykta XVI. Nie znaczy to jednak, że koncepcja Tischnera jest błędna. Przeciwnie, lekceważenie etycznych aspektów pracy i wraz z tym podmiotowości pracowników najemnych w dłuższej perspektywie odbija się także na gospodarce. Niewolnicy są mniej wydajni i mało twórczy w porównaniu z ludźmi, których traktuje się jako wolnych.
dr hab. Antoni Szwed prof. UP
Książka może stanowić cenny materiał nie tylko dla naukowców różnych dziedzin – ale także ważny przyczynek dla osobistych przemyśleń – wychowawców, nauczycieli, rodziców, a także i samych młodych ludzi.
dr hab. Maria Ryś, prof. UKSW